esmaspäev, 22. juuli 2013

REILENDER VÕRU FOLKLOORIFESTIVALIL

11.- 14. juulini kestnud Võru Folkloorifestival oli tõeline pärimustantsu pidu , kus kohal eksootiline välismaine ning ehe eestimaine tantsurahvas. Saime suurepärase elamuse juba esimestest minutitest. Peale soojendustrenni koos pillimeestega Võru Instituudi aias algas tantsuorienteerumine linnas.
võru folk_01 Saime linna kaardi ja läbisime kõik kontrollpunktid, iga punktis nõutud tantsu ette tantsides. Olime eelmisel õhtul teinud tublit kodutööd ja kõik  tänavatantsud läbi tantsinud, seepärast polnud vaja enam tantsu õppimisele aega kulutada ja saime oma kleepsud kontrolllehele kiiresti kätte. Saabusime rajalt 3.kohaga ja auhinnaks saime kringli.
võru folk_90 Jõudsime majutuda kesklinna kooli, seada sisse end omaette klassiruumi , esimese  väga maitsva lõunatoidu süüa ja esineda Kandle aias Eesti rühmade kontserdil. Saime esinemise eest kena vastukaja- tänu ja kiituse eriilmeliste ja huvitavate tantsude valiku eest. Ilm oli kohutavalt kuum ja päike oli esinemisväljaku kividki kuumaks kütnud, higi voolas ojadena. Õhtupooliku paar tundi veetsime ühiselt Tamula rannas, kus jahutasime end vees ja puhkasime pisut. Laupäeva  õhtul toimus veel väga suurejooneline ja vahva tänavatants. Tantsisime end Savikoja venelase tantsuga Vabaduse väljakule kokku ja siis tegime veel ühiselt 9 tantsu. Publikut oli üllatavalt palju ning tantsurahvastki terve väljakutäis. Peale emotsionaalset ühistantsimist suundus rahvamass randa, kus algas õhtulaulude kontsert. Kust see rahvas küll kõik kokku tulnud oli-igatahes oli seda  tohutult palju! Õhtulaulude kontsert oli väga mitmekesine ja huvitav. Kui Puerto Rico serenaadilaulja kontserdi lõpetas, oli juba päris hämar. Suur osa seltskonnast kiirustas Kandle aeda, kus algas simman ansambliga Tuulelõõtsutajad. Kuna tegu on Henriku lemmikmuusikutega, siis olid Reilendri tantsijad kohustatud pidutsema peo lõpuni ja ööbimispaika jõutigi kaugelt peale südaööd.
võru folk_187 Pühapäeva ennelõunal oli esinemine vabalaval, mis asus südalinnas, keset laadamenu. Enne meid kava juba käis ning folgihuvilist publikut olid täis kõik pingid ning varjulised puudealused. Tegime 25 min tantsu ning tundsime end kui saunalaval (mõnusalt, rahulolevalt ja oi ,kui palav oli!). Nautisime festivalikontserte, laata, esinemisi laadalaval ja õhtupoolikul rahvarõivais taas Kandle aeda festivali lõppkontserdile. Rahvast oli taas „täismaja“ ja kuna olime üks vähestest Eestimaa tantsurühmadest (ja tervel festivalil ainukesed Põlvamaalt), kes lõppkontserdil esinesid, siis tundsime end eksootiliste külaliste keskel väga uhkelt. Tantsisime lõõtsapoiste pilli saatel Tuustepi-tantsu ja tabasime publiku hinnangul tantsuvalikuga taas kümnesse. Oli väga sisukas ja emotsionaalne kontsert ning lõpetas suurejooneliselt tõeliselt õnnestunud festivali.
Kiidame veel väga maitsvaid toite (milline valik!), üleüldist suurepärast korraldust ning loomulikult  ilmataati!